fredag den 11. november 2011

Traditioner

Nu begynder alle de skønne juletraditioner. Har jeg fortalt, hvor meget jeg elsker jul? Så meget, at det med god ro kan kaldes min yndlingsårstid! Idag har vi(Hele min familie; forældre, bedsteforældre, onkler, tanter, fætre, kusiner osv) plukket grønkål, og kogt det for at lave vores egne hjemmelavede grønlangkåls boller. Egentlig kan jeg slet ikke lide grønkål, men traditionen i sig selv er bare så fantastisk!! Tror selv jeg vil holde fast i den, når mine forældre ikke kan mere, for den er knap 50 år gammel, hvilket er helt vildt! 


Jeg elsker generelt nostalgien i juletraditioner.. noget man altid gør, hver eneste år. Hver år bager vi(samme bunke af familie) pebernødder også. Så mange, at vi børn laver et helt bjerg af pebernødder på køkkenbordet. Det er bare så hyggeligt, og så smager det iøvrigt også vildt godt! Jeg vil selv indføre en masse juletraditioner til min familie, når en sådan engang kommer, såsom at lave marcipan, småkager, juleklippe, julekort osv. Jeg sendte faktisk selv julekort sidste år, hvor det var min første jul efter jeg flyttede hjemme fra. Sendte godt kun kun til de ældste i familien, da det er dem, som tydeligvis sætter mest pris på det, hvilket var til stor overraskelse og glæde. Jeg synes virkelig det er vigtigt at holde fast i nogle elementer fra sine forfædre, og mindes dem på den måde. 


Har I nogle juletraditioner, og i så fald hvilke?

5 kommentarer:

  1. Jaaa elsker også julen :)
    Tror også jeg vil prøve og sende julekort..
    er blevet fast læser, så kig endelig forbi min blog og evt. bliv fast læser.

    xoxo

    SvarSlet
  2. Juliaf - Skønt at høre, at jeg ikke er ene! Lyder som en rigtig god idé ;)
    Hvor godt! 1000 tak. Kigger helt sikkert forbi.

    SvarSlet
  3. Julen er bare den bedste tradition :) Og ja, måske skulle jeg også begynde at sende julekort? Bare til min mormor og farmor, de bliver jo så glade. Tak for ideen!

    Er nu fast læser hos dig, kig endelig forbi, og måske blive fast læser?
    Så bliver jeg glad.

    - Silje / siljevikestads.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Silje - dejligt at høre, at du kunne bruge idéen :) og tak for, at du er fast læser! Er også blevet fast læser hos dig, din blog virker rigtig interessant.

    - Christinna

    SvarSlet
  5. Hejsa Christinna! Du er en dygtig blogger, med en flot blog. Jeg tænkte på om vi eventuelt skulle følge hinandens blogge? Jeg følger ihvertfald dig nu. :-)


    - Andrea / andreasvanborg.blogspot.com

    SvarSlet